zomerkamp2016.reismee.nl

Vrijdag Kerstfeest

Zaterdag 00:03en we gaan aan de slag met het laatste of een na laatste verslag. Guus Meeuwis en een mij onbekende zanger schallen met schouder aan schouder uit de speakers aan het einde van de bonte avond dus dat is een mooi moment de laatste hele dag nog eens te overdenken. Oh ja, voor ik het vergeet: naast me ligt de sleutel van de tv-kast van Angelique. Kwam ineens uit de portemonnee van Jordy dite dat erg grappig vond want nu konden ze thuis geen grotemensenfilms meer kijken. Maar het mysterie van de verdwenen sleutel is hiermee wel opgelost.

Gisterenavond was op zich wel lachen met het naar bed gaan. Als leiding gingen we ook een keer vroeg naar bed. Carla appt "alles is donker bij ons en alle meiden slapen". Even later Hubert "nog even tellen Carla" en hij appt er een foto achteraan van twee van de dames die bij Carla op de slaapzaal horen en toch echt bij Hubert en de oudere mannen zitten. Verder is er natuurlijk het gerucht dat Milco ergens bij de meiden ligt waarop een zoektocht naar Milcootje start, maar die ligt gewoon in zijn eigen bed en slaapt ook al. Het moet niet gekker worden want dat gaat niemand (en zeker zijn ouders niet) ooit geloven. Laatste grap zit bij een van de mannen van Dijkshoorn. Op de zaal van de oudste jongens worden de bedden en slapers geteld en dat klopt. Wat die slimme tellers van de leiding alleen even missen is dat een van die gasten op twee matrassen is gaan liggen en dat er dus toch echt een ontbreekt. Die wordt uiteraard wel gevonden, maar het is en truc die we de afgelopen 15 jaar niet meer hebben meegemaakt. Gaat de komende 10 jaar in ieder geval ook niet meer lukken.

Na een toch nog lange nacht staan we op vrijdag fris en fruitig op. Natuurlijk ontbijt en als leiding kijken we de eetzaal maar eens rond. Om met Theo Reitsma te spreken: het is toch wel een mooi stelletje.Natuurlijk is er wel eens wat in een week met weinig slaap en veel op elkaars lip zitten, maar vechtpartijen of echte ruzie hebben we weer niet gehad. Het mooie weer en daardoor veel buiten zijn speelt daar in mee, maar belangrijkste daarin zijn toch echt alle kids die mee zijn en die ons elk jaar de moed geven er weer een jaartje aan vast te plakken. Verder hebben de oudsten ons dit jaar weer geweldig geholpen. Begint normaal te worden.

Vrijdagochtendspelen we het Halloween-horrorspel (of zo, sorry dat ik de naam ben vergeten). Langs vijf enge figuren om daar een aantal vragen te beantwoorden. Als voorbeeld: welke actrice speelde Malificent in de gelijknamige film. Antwoord volgens Tobias: Julie Andrews. Even later komt hij weer bij zinnen en roept hij Angelina Jolie, maar het leed van het uitlachen is toch al geschied. Sorry voor hem, maar wanneer je geen verschil ziet tussen Julie Andrews en Angelina Jolie moet je toch echt naar de opticien...

Maar verder is Tobias wel super cool, dat moet ook even gezegd worden. U snapt dat Tobias deze laatste zin zelf heeft getikt, maar ja hij mag een beetje weerwoord geven (en dat van Julie Andrews klopt echt, maar dat is onze schuld want wij zeggen altijd "mik op een van de meiden die een paar jaar ouder is want daar zit iedereen achteraan en wanneer je die binnensleept ben je echt de man. Kennelijk vindt Tobias 70 jaar verschil ook een paar jaar ouder.... Frits staat nu ook mee te lezen en begint gelijk commentaar te leveren. Bij de meiden is hij dan wel populair maar bij mij even niet. En hij zeurt nu nog steeds dat ik een dubbel aanhalingsteken (nee zegt Frits, een dubbel haakje) heb geopend en niet heb afgesloten. Er begint er ook nog een te zeuren dat ik iets niet goed doe met een h in een woord, zal Thijs wel zijn. Of is het Tijs of Thijn of Tijn, ik kan het echt niet meer volgen. Gelukkig moeten zij nu naar binnen en kan ik weer even rustig doortikken.

Vanmiddag hebben we het douanespel gespeeld. Denk ik eindelijk lekker rustig te kunnen tikken, staan er ineens wat meisjes voor me die zeggen "we mochten toch overlopen naar de jongens?". En voor ik antwoord kan geven rennen er 15 meiden om me heen. Nou ja, het douanespel dus. Jongens tegen de meisjes, alleen mogen Joshua, Jelle en Lucas met de meiden meedoen. Om een of andere reden ontstaat er een discussie over wat je als man zou doen wanneer je een dag vrouw zou zijn en omgekeerd. Voor Lucas is het duidelijk "zelfmoord plegen want dan wordt er ineens van alles van je verwacht. Moet ik mijn haar gaan doen en dat heb ik de hele week nog niet gedaan." Voor Lisa is het ook duidelijk "staand wild gaan plassen". Is veel simpeler en breed gedragen want ook Dilayda, Caroline en Caitlin lijkt dat het beste wat een man kan doen. Toch wel een helder verschil tussen onze dames en heren qua opvatting over wat het voor- of nadeel van het andere geslacht is.

Tijdens het spel wordt er weer op leven en dood gespeeld. Caroline komt op een schoen en een sok het bos uitgerend, Corne is teleurgesteld dat hij bij het zoeken geen Porsche maar een paasei vindt, Eelco kleedt Imre uit (voor haar ouders: Eelco is 7 en nog niet toe aan een vaste relatie), Cyanna laat Samuel niet meer gaan, Eline van Toledo en Joshua maken de mooiste duiken wanneer ze struikelen, maar gelukkig mankeren ze helemaal niets. Oh ja, de meisjes winnen maar dat is eigenlijk het minst belangrijke. Het ging in ieder geval eerlijk en er werd best fanatiek gespeeld en datop vrijdagmiddag.

Terug bij het kamphuis begon de grote douche en omkleedshow. De Kerst komt eraan en dat moet gevierd met een kerstdiners en een kerstgala. Kijk vooral naar de foto's want zelf vinden we dat het aankleden van de eetzaal in combinatie met de outfits van de kids echt top is. Het eten is dat ook, want er wordt echt goed gegeten. Hans heeft zelfs een echte topaandeel want speciaal voor hem is er ook bloemkool gekookt. Eerder deze week had hij geen bloemkool omdat die op was en hij verheugt zich elk jaar op kamp vanwege de bloemkool die hij thuis niet mag eten omdat de andere vier bloemkool echt verschrikkelijk vinden stinken. Een keer per jaar bloemkool en dan is het op, was dus de hele avond huilen maar dat wordt vanavond ruimschoots goed gemaakt. Syb en Fons profiteren mee, maar ook voor degenen die geen bloemkool hebben is er meer dan genoeg.

Na het eten bonte avond. Eerst een aantal spelletjes en daarna muziek en dansen. Wat opvalt is het enthousiasme bij de spelletjes. Het is vrijdag en we zijn al een week op kamp, maar er wordt met het mes tussen de tanden gespeeld. Syb blijkt een prof in beerpong, dat belooft wat wanneer hij gaat studeren. Patrick is een ster in het maken van vierletterwoorden van de letters van "Loonse kerst", Lara Samuels weet alles van disneyfiguren, Indyra was een topper in kerststallen in een boom hangen, Joshua kan supersnel sudokoen en heeft grote broekzakken en Jacco is een ster in het uitbeelden van woorden. Geen wonder dat hun groep wint.

Na de spellen start de muziek en daarbij begon ik dus met tikken. Inmiddels zijn we twee uur verder (ik zit gezellig te ouwehoeren met een aantal 15 plussers), heb ik dus een heleboel overlopers gezien en is de eetzaal weer ontdaan van alle versieringen en wordt het stil. Wij van als leiding nog maar eens aan de thee en de week afsluiten, is beter dan morgen na een ochtend driftig poetsen.

Welterusten

Linda (moeder Xenia en Eline)

Bedankt weer voor de leuke verhalen en goede zorgen!

Lijdia van Brummen

Dank je wel voor de gezellige reis verslagen. En zo te zien was het een geweldige week

Chantal (moeder Tijn Berend en Syb)

Bedankt voor n geweldige week!