zomerkamp2016.reismee.nl

Donderdag eftelingdag

Donderdagavond en we zijn terug van de Efteling. Gisterenavond heeft iedereen zijn of haar schoen gezet, heel haard Sinterklaasliedjes gezongen en vanochtend had iedereen een chocoladeletter en een verrassingsei. Echt top dat de Sint de moeite had genomen even richting Loon op Zand te komen. Hij wilde trouwens zelf ook wel komen maar dat hebben we maar even afgehouden om onze kinderen niet helemaal in verwarring te krijgen. Verder hadden alle kinderen behalve Jordy 1 schoen gezet. Levert Jordy dan wel twee chocoladeletters op dus een volgend keer zal iedereen dat wel doen.

De Eftelingdag zelf was ook goed. Heel de dag zon en minder druk dan waar we bang voor waren. Verder was er een andere groep waarvan de leiding in oversized hardblauwe polo’s liep waarop stond dat ze van een kamp waren. Ik weet zeker dat Jordy blij is dat hij met ons mee is en niet met hen.

We waren er met de meeste kids al voordat de Efteling opende en de laatsten kwamen iets na openingstijd binnen. We gingen pas na half negen naar buiten terwijl de Efteling om 8 uur dicht gaat, dus we hebben de hele dag benut en we denken dat alle kinderen alles hebben gedaan en gezien wat ze wilden zien.

Dan de kinderen. Fenny is niet in de Fata Morgana geweest, dat is gelukt. Melissa is ’s-ochtends chagrijnig. Niet alleen is ze door haar wekker heengeslapen zodat ze Dafne Schippers niet heeft zien rennen, ook heeft Dafne niet gewonnen. Betekent dat ze echt een slechte dag heeft. Dat haar speciale vriend Churandi de finale heeft gehaald kan dat niet veranderen.

Ashley heeft de lachers flink op haar hand. Bij Moby Dick vraagt ze of ze wel in het voorste karretje mag. De Moby Dick is een attractie van een lange slang van aan elkaar vastzittende karretjes die in een cirkel rondrijden. Elk karretje is dus het voorste, maar ook het laatste en ook het middelste. Ik weet niet in welk karretje ze nu is ingestapt.

Indyra heeft een ander probleem. Ze moet en zal een tasje vissen bij een van de gokkramen. Wij als leiding zeggen 15 keer “doe nou niet, je kunt je geld maar een keer uitgeven”, maar dat maakt geen verschil. Het tasje waar een knuffel inzit wordt gekocht. Een half uurtje later kijkt ze nog eens in haar portemonnee en bedenkt zich dat ze nu toch wel weinig geld overheeft. Ze gaat dus terug om haar tasje terug te verkopen, maar die vlieger gaat helaas voor haar niet op.

Samuel, Tristan, Lennart en Remco gaan in de piranha. Net als alle eerdere jaren is alleen Samuel nat maar dit keer hebben de anderen hem niet onder een waterval geduwd maar ging dat vanzelf.

Mick vertelt een Eftelingmedewerkster dat de paarden in de draaimolen gevaarlijk zijn. Is niet omdat ze bijten, maar omdat hij er van af is gevallen.

Esmeray vond de Droomvlucht zo mooi dat ze met volle overtuiging zei “ik hou van mijn leven”. Als leiding hopen wij met z’n allen dat dat nog heel lang gaat duren.

De eerste die zoek is voor de groep waar hij mee op stap is, is Basje. Nu is dat op zich niet zo’n probleem, maar toch is de hele groep van de leg. Basje heeft namelijk de bonnen voor patat, snack en een flesje limonade van de hele groep bij zich. Gelukkig voor hen heeft een andere groep Basje opgevist zodat hij toch weer bij zijn eigen groepje aan kan sluiten (en ze vonden hem voordat hij de kans had om 14 patat met en 14 frikadellen op te eten want daar draait hij zijn hand niet voor om). Voor de mensen die zich zorgen maken dat wij niet goed op Basje letten: Basje gaat al jaren mee en is vandaag geschoren door Elke omdat hij een baard begint te krijgen.

Van Merel horen wij dat Frits (die mateloos populair is bij de meiden) een eigen projectje heeft. Meer zeggen we niet, spannend!!!! In de Efteling roept iemand belachelijk hard “Patrick, Patrick” waarop iemand van ons zegt “die hebben wij ook” maar een van de kids zegt “nee hoor, die is niet mee” terwijl Patrick echt vanaf afgelopen zaterdag met ons mee is. Daar heeft degene die dat zei dus niets van heeft gemerkt. Is gelet op de spreekster best gunstig voor hem.

Nadat onze kinderen nog een filmpje hebben gekeken gaan we nu naar bed. Weltrusten allemaal.