zomerkamp2016.reismee.nl

Maandagmiddag

Tweede deel van het maandagverslag. Slecht nieuws, het kamp is klaar. Mooier kan ik het niet maken. Maandagmiddag. Is al sinds mensenheugenis (en we hebben er een paar bij ons die echt al heel, heel, heel lang meegaan) winkeltijd. En dat is sinds het postkantoor annex snoep- en speelgoedwinkel dicht is snoep scheppen bij het Kruidvat, bordjes verhangen bij de Emté en patat eten (voor de niet-Rotterdammers: friet eten). Zijn dit jaar voor het eerst in al die jaren alle drie de snackbars van Loon op Zand dicht!!! En dan is het klaar hÚ. Tijdens de lunch houdt iedereen er rekening mee en eet bijna niet en je bent blij dat er op maandagavond bloemkool is want dan hoef je dat niet te eten want je zit nog vol van de patat (en de chef special en de satéschotel en de frikandel en de kaassoufle en het enorme softijsje). Huilen, huilen en nog eens huilen. En dan boos, woedend, woest en dan maar een maaltijdsalade bij de Emté halen want je moet toch iets eten
.. Hebben we bij Melissa en Caroline (die samen met Ishara het Zweeds Renspel heeft gewonnen en sindsdien toch als behoorlijk slim door het leven gaat) echt zien gebeuren maar betekent wel dat het kamp klaar is. Want dit is een slag waar niemand overheen zal kunnen komen. Tekort aan frituurvet in je bloed en geld over in je portemonnee, daar word je echt chagerijnig van. En om het nog gekker te maken, blijkt er helemaal geen bloemkool te zijn maar rijst met chicken tonight of pasta met bolognesesaus, had je die maaltijdsalade helemaal niet hoeven eten want dat is juist wel weer lekker

Omdat het niet allemaal kommer en kwel is toch nog wat zaken die wellicht een glimlach op uw en ons gezicht kunnen toveren:

- Marisca wilde dat een groep stopte met oversteken en Job hielp haar telepatisch. Of zoals hij het zelf zei: “in mijn fantasie liet ik iedereen gelijk stoppen, alleen is mijn fantasie dan wel erg vol”.

- Wel eens een groep zwervers heel hard zien juichen op een pleintje in een dorp? Ja? Dan heeft Sharon van Rouwendaal net goud gewonnen.

- Kim komt de Kruidvat uit en zegt tegen Jelle met een potje bodycreme in haar handen “dit ruikt lekker he”. In plaats van dat hij aanbiedt haar daar dan mee in te smeren zegt hij “rare yoghurt”. Over gemiste kansen gesproken.

- Marvin heeft iedereen een toetje gegeven. Hij doet echt wel wat wanneer hij hier is. Of we dat even wilden melden zodat zijn moeder dat weet. Maar heel eerlijk: hij dacht ja te zeggen op ‘wil je een toetje’ terwijl de vraag was “wil je toetjes uitdelen”, maar daarna heeft hij zonder problemen toetjes uitgedeeld.

- Marvin laat ons ’s-avonds nog een keer lachen. Wanneer Sanne Wevers haar gouden medaille krijgt zegt hij “man man wat een gedoe. Ik heb ook wel eens een medaille gewonnen en toen kwam er helemaal geen volkslied en zo”. Vraagt een van de anderen “was dat dan ook op de olympische spelen?” zegt Marvin “nee, van Voorne-Putten”. En alle kinderen die dat horen liggen helemaal dubbel.

- Fons verdient vandaag een quote: op een kaart die hij al af heeft, heeft hij geschreven “met de fonzige groet van Fons”. Hilarisch in de goede zin van het woord.

- Corne komt vragen of hij met Frits in een groep zit bij de dropping waarop het antwoord komt “nee, je zit samen met 20 meiden”. Zelden iemand zo hard zien schrikken. Zal over een paar jaar wel anders zijn

- Dilayda heeft een nieuw spel uitgevonden: plastick bekers stapelen. Overal verschijnen torens die een stuk hoger zijn dan zijzelf.

- Sven wil niet mee met de dropping. Hij heeft gehoord dat hij in de buggy moet en is daar boos over. Hij wil lopen!!!

- Let op: we gaan nog 10 keer goud halen: beachvolleybal mannen, Ligtlee op de sprint, Bouwmeester in een zeilboot, BMX bij de dames en de heren, met een paard over balken springen, Daphne Schippers, hockey dames en hockey heren en Sifan Hassan en dan hebben we er nog een paar in reserve. De twee van vandaag hadden we ook goed voorspeld, ga gerust geld inzetten.

- Om te testen hoe goed onze voorspellingen zijn: we gaan met vier groepen op dropping en de laatste groep vestigt een record en komt morgen na een hele nacht lopen pas om kwart voor zeven terug bij het kamphuis.

Joshua

Hans, we gaan bij paardspringen 2 gouden medailles pakken (team en individueel met Jeroen Dubbeldam) en met bmx 4 gouden medailles (race en tijdrit mannen en vrouwen) en bij openwater zwemmen mannen :)

Kim

hahaha alle friettenten dicht, dat is wel lullig... donderdag nog maar een keertje extra langs de muur dan....

Janet Coops

Wat weer een prachtig verslag, heb erg gelachen om stukje over Corné (onze zoon), is hij al weer wat bijgekomen vd schrik? Hahaha....