zomerkamp2016.reismee.nl

Zondag, carnavalsdag.

Zondagavond en ik hoor heel de tijd “yes”, “yess” en “yessssss” om me heen. Onze kids onder de 12 zitten te bingoen voordat ze naar bed gaan, het is echt spannend en met super-Julius als bingo-master. Met zijn stem kan hij zo bij de radio gaan werken. Alles van 12 en ouder is verder het bos in om Dodende Straal te spelen, daar straks meer over.

De dag begon best een beetje vroeg. Veel katers. Schrik niet, is niet van de drank maar van de gemiste kansen op medailles. Hoewel alle kids uiteraard vroeg in bed lagen, hebben de oudsten het met z’n allen toch meegekregen. En jezelf daarna in slaap huilen gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten. De klap op de vuurpijl kwam op de slaapzaal van de oudste mannen. Bas is afgelopen week geopereerd en moet medicijnen nemen. Moest om 6 uur, hij had zelf zijn wekker gezet. En daar wordt iedereen dus wakker van behalve Bas. Morgenochtend wordt dat dus 8 uur want anders gaat Bas de dinsdagochtend echt niet halen…..

Na het ontbijt was er trouwens helemaal niets meer van te merken van die kater. We gingen op deze carnavalsdag het bos in om Frozen-oase te spelen. En dat ging me toch goed. Het eerste potje won de ene ploeg, het andere potje won de andere ploeg en zo ging iedereen weer vrolijk aan de lunch. Ter geruststelling: Imre had haar brace om en loopt nog steeds prima. Mooiste actie was van Quirijn die wegrende voor Kim maar telkens een beetje inhield zodat ze hem bijna kon tikken en dan weer aanzette. Ging goed tot hij verschrikkelijk op zijn gezicht ging. Toch getikt, kaartje kwijt en een flink ingedeukt ego (al heeft iedereen die meegaat op dit kamp daar verder geen moeite mee, anders zou je niet meegaan).

Na de lunch en corvee met Fleur (ja ja, ze is gelukkig weer mee, niet vanwege de afwas maar omdat ze gewoon echt aardig is) richting de duinen voor slagbal. 5 ploegen die fanatiek tegen elkaar speelden. Nou ja, een van de vijf ploegen was wel iets minder. Milco had namelijk alleen maar knappe meiden gekozen (past wel bij hem), maar die stonden in het veld vooral ook mooi te wezen. Wanneer je als slagploeg tegen het team van Milco moest, bleef je dus maar punten scoren want vangballen en uitjes waren echt te veel gevraagd van deze dames. Maar ja, daar zijn ze dan ook niet voor op kamp natuurlijk.

Verder zo maar wat zaken die opvielen:

- We beginnen, de eerste bal wordt best ver weggeslagen en gelijk gevangen door Tara. Echt waar!!!

- Amaranth sloeg een bal weg, rende onder luid gejuich naar het tweede honk en schok daar zo van dat ze een half uur niet meer mee durfde te spelen. Daarna weer wel, maar al die juichende ploegenoten was even teveel.

- Job honkbalt en presteerde het toch (zelf met Dennis als scheidsrechter) om met drie slag uit te gaan. Groot gelach en gejoel, maar de volgende ballen sloeg hij gewoon de duinen uit.

- Sipke en Jelle presteren het om harder te lopen dan de tegenpartij de bal terug kan gooien.

- Tijs kon als brander echt geen bal vangen, ging toen maar het veld in en ving gelijk een tegenstander uit. Geweldige wissel van hemzelf dus.

- We zijn een Rotterdams kamp, dus er werd flink gejuigd bij de goals van Feyenoord. Ook wel eens leuk dat Feyenoord bovenaan staat wanneer we op kamp zijn, zijn Joshua en Dennis tenminste een beetje stiller.

- Cyana was bij het vertrek haar sokken kwijt. Die bleken gewoon vlak bij haar te liggen al zaten ze wel vol met zand (en dan ook echt vol, per sok anderhalve kilo zand denk ik). Sokken leeggemaakt, aangedaan, schoenen aan en op weg terug. Althans, dat dacht ze want toen ze wegliep lag er toch echt nog een van de twee sokken naast haar. Ook opgelost en daarna met z’n allen op naar het kamphuis.

- Als leiding hebben we ook dit jaar weer niet verloren van de kids.

Weer drie kwartier teruglopen en op het kamphuis konden we aan tafel. Rijst met kerriesaus met erwtjes en mais en gehaktballetjes en sla. Een feestmaal en de afwas erna was echt een plezier. Dit keer met Lara, Imre en Joshua, het blijft geweldig dat we vrijwillige hulp hebben en geen corveelijst nodig hebben. Alles schoon en ….. knutselen om paaseieren als versiering te maken. Het is morgen Pasen en dus moet de eetzaal weer aangekleed. Is prima gelukt, waarbij een van de kinderen iedereen vrolijk passen wenst.

Het dagelijkse nieuwsbericht over Fons, een van onze favorieten: hij liep op een gegeven moment langs een vat met siroop. Zat een kraantje aan waar je een bekertje onder kon houden. Nou, dat vond Fons maar overdreven: hij schoof zijn hoofd onder de kraan, zette die open en kon zich om gaan kleden.

Bij Dodende Straal liep Cynthia met twee van onze (en uw) kids over de hei. Dat waren Samuel en Tristan. Leuk dat die twee “u” en “gaat het wel mevrouw” tegen haar zeiden. Ook leuk dat Cynthia zegt “lopen jullie maar vooruit” en dat alle anderen haar binnen 3 seconden horen roepen “ho ho, niet zo snel”. Het werd trouwens ook wel koud, dus in ieder geval iedereen van de leiding is blij dat ze nu terug zijn.

paula bravenboer

als ik het lees denk ik alweer een top dag voor de kids